Friday, November 14, 2008

ZALIM

Smalam it is just another bad day for me...

Aku tak tahu kenapa kat dunia ni ada manusia yang telalu suka cari pasal dengan orang dan d' best part is, rasanya kat dunia ni aku lar satu-satunya manusia yang paling sabar dengan sifat dia yang penuh dengan kemarahan. Smalam dia cari pasal lagi...

Kali ni aku rasa macam aku dah tidak mahu berada disini lagi... Dan ketika itu juga aku panjatkan doa dalam hati supaya aku diberi mata pencarian baru, supaya aku boleh tinggalkan tempat ni...

Dan tunjukkan aku arah apa yang harus aku lakukan...Juga sabarkan rasa hati ku ini..

Kemarahan dan tengkingan yang di hamburkan kepada aku langsung tidak ada kena mengena dengan aku, dan hanya kerana dia nak tunjukkan betapa berkuasa nya dia, adakah itu cara yang sebaik untuk dilakukannya?

Dan tidak sedarkah dia, betapa dia tidak dipedulikan oleh orang sekeliling nya kerana sikap nya yang begitu "kurang ajar" dan menyakitkan hati itu...

Dan tidak berhenti ku zikirkan di hati ini dengan :
Doanya Nabi Yunus saat di dalam perut ikan paus : Laa ilaaha illaa anta subhaanaka innii kuntu min al-dzaalimiin (Tiada Tuhan selain Engkau, Maha Suci Engkau, sesungguhnya aku termasuk orang yang dzalim).

Hanya Kau yang Maha Mengetahui.

No comments: