Tuesday, November 4, 2008

BERENTI KERJE


Ini adalah antara sebab-sebab kenapa kita ber ura-ura / meninggalkan /berhenti dari company yang kita kerja sekarang:

a) Bos terjerit-jerit macam siren keretapi
b) Bos tak amik tahu pasal kita / backing kita
c) Dibuli / diboikot rakan sekerja
d) Rakan sekerja yang 'kepoh' tahap ya AMpun!
e) Meluat dengan orang-orang yang sememangnya pelakon terhandal m'sia (depan bos dia lar segalanya)
f) Tak kira apa pun yang kita buat tak akan dipandang orang dan sure kena marah


Dan ini adalah antara sebab-sebab kenapa separuh orang tak akan berenti dari tempat yang dorang kerja sekarang:

a) Qualifications
b) Commitment - family
c) Kat opis sekarang bleh surf internet 24 jam tanpa kena marah
d) Berjaya menawan hati bos
e) Alar tak payah buat kerja apa pun...cuma duduk diam2 kat kerusi tu jer...
f) Pakar dlm hal-hal men 'pysco' bos


Sebenarnya apa pun bergantung pada tahap kesabaran...dan tak smua ada tahap kesabaran yang jitu.... dan kepada kawan-kawan ku...sabar lar...mesti ada jalan yang akan muncul nanti untuk menyelesaikan masaalah kita...

1 comment:

Unknown said...

Aku rasa nak resign sebab aku nak berada dekat dgn anak2 aku...juga ada kalanya aku rasa letih dah pegi keje...

tapi aku tak jadi resign sebab commitment..dan juga aku rasa itu salah satu 'harta' aku