Wednesday, June 10, 2009

KEBAB


Smalam aku cuti..sesaja... dan aku teringat satu kedai kebab kat masjid india..sanggup diri ku ini turun ke KL dari rumah ku untuk pergi membeli kebab yang superb ni!!!!!

Tempat ni gerai je, dan sebenarnya dekat je dgn opis aku kat tgh2 donia tu..tetapi abang2 kebab ni selalu start biz dalam pukul 1.40pm. Manalar sempat, waktu lunch kan 1-2 tghari. Kalau kita dtg dlm pukul satu setengah tu mmg tgh terkulat2 brother2 ni memotong bahan2 nak letak kat daging kebab tu. Kekadang aku teringin nak tanya "Abang ni sebenarnya nak berniaga ke idak?"..atau.. "Abang tau tak kebanyakkan waktu lunch opis kat KL ni pukul 1-2?"..he he he tapi idok ler tergamak aku nak bertanya..kang dia 'ban' aku kat situ...kering kempunan plak aku... Dalam pukul 1.30thg tu pun org dah start beratur menunggu dengan penuh kesabaran sampai abang tu settle menyediakan bebahan....Kalau aku berkejar pi beli lepas waktu opis (pukul 6) , gerenti licin...

Kebab ni mmg ler sedap giler ..daging, sos lada hitam, daun saderi, bawang, tomato... aku tak dapat nak describe dan tak sama dengan kebab pasar malam.. Dan orang kalau beli kebab kat sini kebanyakan nya akan beli lebih dari satu untuk diri sendiri... walau beratur tak panjang pun masa nak beli tu, tapi dek kerana orang yang kat depan kita beli sekali 8, dan asyik no 8 je yang kita dengar, makanya mmg lenguh ler kaki yang berdiri. Tapi bila dah masukkan kebab ni kat dalam mulut,,,fuhhh....berbaloi....dan malangnya kepada orang yg tak suka daging...hanya kebab daging je yang dijual...

3 comments:

Unknown said...

sedap bebeno ye betty?
kat area mana tu? nk gak aku try. aku mmg suka kebab daging, kebab ayam tak jalanla...plus harga dia ok tak?

bhulat said...

wahai cik puan ku azira,

sedap sgt!!!!!!!!!! kat depan panggung wayang lama colliseum (ntah betul ke idak ejaan aku ni)... mmg sedap...jgn beli satu tau beli 2... roti biasa rm3..roti pita rm3.50. amik roti pita sbb isi byk..jgn lupa sebut sos lada hitam, nnt dia bagi sos biasa.. nyum nyum

aj addicted said...

akak setuju sangat kebab tu very marbeles.akak ni spesis x mkn daging bulat2.yg diproses mcm berger akak mkn.tp bile makan kebab ni fuh..mmg x pikir la 2 daging semata2 n tidak de campur bahan pengawet..