Wednesday, October 21, 2009

REDHA

Hadis Qudsi yg bermaksud,

"Barangsiapa yang tidak redha dengan qadha'Ku(ALLAH), dan tidak bersyukur dengan pemberianKu, dan tidak sabar dengan ujianKu, maka carilah Tuhan selainKu."

Hati aku ni sedih bebenor rasanya sejak dari minggu lepas...Semua nya angkara orang kat office ni jugak...Pagi tadi sedang aku menjengah blogger yang lain...aku terbaca ayat di atas...yang membuat kan aku sedar...aku diuji lagi....saat itu jugak terhapus segala rasa sedih di hati ini dan aku redha dengan ujian ini Ya Allah... Alhamdullillah....

2 comments:

aryna said...

salam ziarah dan ukhwah juga dari saya

alhamdulillah... semoga ALLAH sentiasa merahmati kamu..

************
"Apakah kamu mengira bahwa kamu akan masuk Surga, padahal belum datang kepadamu (cobaan) sebagaimana halnya orang-orang terdahulu sebelum kamu. Mereka ditimpa oleh malapetaka dan kesengsaraan, serta digoncangkan (dengan bermacam macam cobaan) sehingga berkatalah Rasul dan orang -orang beriman bersamanya " Kapankah datangnya pertolongan Allah" . Ingatlah sesungguhnya pertolongan Allah itu amat dekat " ( QS. Al Baqarah : 214 )

RMS said...

kte x kan diuji jika ianya diluar kemampuan kte...ALLAH sntiasa tau aper yg tebek tok kte...
aku sntiasa doakan ko sntiasa STRONG dr mereka yg bniat nk mjatuhkan ko...I knw u can...