Monday, April 6, 2009

DI AMBANG WATI

Aku ada 3 wati dalam hidup aku...ni kira wati-wati yang aku ngadap tiap2 hari...

Wati d' first - Wati ni kawan aku dari office lama aku. Rasanya dah hampir 12 tahun aku kenal dia. Memula dulu aku tak berapa ngam sangat dengan dia...tetapi yang menyatukan kami adalah...Backstreet Boys. Dia ni minat gler dengan AJ BSB. Dia letak gambar AJ dan dia dalam aquarium kat opis. Dia bleh superimpose gambar tu manually dan menjadik plak tu. Aku rasa ikan emas tu dah konpius dengan gamba tu. Kitaorg ni agak taksub dengan artis2 hollywood.

Aku ngan dia bukan satu dept pun. Kekadang kami buat soalan2 kuiz untuk kami jawab sesama sendiri...macam...10 pelakon lelaki hollywood yang kami gler..10 filem love story yang kami tak bleh lupa...macam2 lagi ler soalan2 pop kuiz ....itu jer ler kerja kami....Hmm bebaru ni TV3 ada buat pop kuiz new season...dia ajak aku masuk... isk segan ler....kang runtuh pentas tu dek kerana kitaotrg melompat-lompat kang..

Dan aku kalau beli kain untuk buat baju kurung....dan bila aku tunjuk kat dia, dia kata tak lawa...konpom aku tak pakai...serius!!!!! Dulu pernah dia pi belikan aku kain untuk buat baju kurung...kalau tak silap aku 10 pasang...Dan sekarang ni kalau aku bli kain..aku mesti ajak dia sebab aku dah tak konpiden beli kain baju kurung sendiri.

Nak kata kami ni tak bergaduh...mmg ler tak logik. Tapi kalau kitaorg bergaduh dan untuk berbaik semula kitaorg suka buat macam tak bergaduh bila ber sms semula. Ha...last year BSB datang buat konsert kat Malaysia kan...Kitaorg pi berdua...Huyyoo....mentang2 semua lagu BSB yang lelama kami lancar...nyanyi macam nak klua anak tekak...tiker pun still simpan lagi...Sekarang ni aku dah tak se opis dengan dia...tapi still rasa macam dulu gak sebab sms tak berenti... Kalau tgk tv... komen mengomen mmg tak berenti ler...

Dan my other half called her as my "pysco friend"...Wati ni tau panggilan tu..tapi kitaorg tak rasa apa2 sebab kita org mmg PYSCO!!!! he he he

wati d'second - Wati ni pulak ialah sepupu aku. Aku baru tahu kewujudan sepupu aku ni masa aku dah start kerja. Masa tu arwah nenek aku sakit. Mak dia dan dan arwah ayah aku, adik beradik. Tapi ada prob ckit...lama tak berhubung....

Dulu sblm kami kawin...kami rapat on and off. Tapi sekarang ni makin rapat. Dia selalu marah aku tak bagi komen kat blog dia...bukan aku tak nak bagi komen...tapi aku segan...entry dia smua nya english...aku ni kaya dengan bahasa melayu pasar... tapi dia tak paham2 jugak apa yg aku rasa...aku ni mmg jenis org yg mudah "backoff" klau aku rasa aku segan, malu...dan macam2 lagi ler...sbb tu aku suka menghilangkan diri.

Sekarang ni...tiap2 hari kitaorg berhubung...tapi dia ni bagi aku mmg pandai gler ler...dan tak pernah jemu nak belajar...aku tahu dia ni minat sgt mengajar...kitaorg ni selalu gak berselisih pendapat tappi bleh bawak berbincang dan still ok...


Wati d'third - Ni breakfast partner aku setiap pagi...Pepagi kami selalu breakfast kat medan mara, makan soto ayam...hmmm nyum nyum.......dia ni baru jugak ler aku kenal... kat opis baru ni...

AKu suka dgn dia sbb aku ni jenis cembeng dan penyedih...Dia selalu bagi aku advice untuk jadi stone, kering, buat tak tahu...etc...

Dan aku harap sgt...walau kami tak satu company lagi...one day...kami still akan contact...sebab...susah nak carik kawan ni..especially yg serasi bersama....


Hmm itu ler 3 wati dalam hidup aku....Kekadang bila aku cite kat my other half...aku kena explain...whether wati pysco, wati cousin or wati opis...Banyak sgt wati nyer...

5 comments:

Hanz Jamaludin said...

Sekian kita sudahi dengan lagu..."Di Ambang Wati"
- Wati Cousin
P/S-satu-satunya antara org yg rapat memanggilku 'Wati' (hu, hu, hu, kurang glemer gitu!)

Unknown said...

syok plak baca pasal ko dgn wati psyco tu betty..macam kelakar je korang ni!

bhulat said...

azira : he he he....mmg kelakar pun... byk sgt hal yang berlaku antara kita org ni...kalau nak cite mmg ler aku bleh buat novel...

wat - walau pun kurang glem tapi termasuk dlm senarai...bagus ler tu!!!

nurulzia said...

wah wah wah..hehehehebyk wati yek...

aj addicted said...

bet,
kite punyer story mmg adventure sgt.berape kali gadoh n tersentap.tp bile baik balik kite pretending x pernah gadoh.masing2 bt bodoh.x sangka dah kawan ngan kau 12 thn.
aj_whatz@yahoo.com(wati pysco)