Thursday, March 5, 2009

I HATE THIS!!!

Kadang kala aku tak faham apa yang tersirat dalam hati manusia kat sekeliling aku ni...

a. ada tu, aku buat baik, akibatnya teramat-amat suka mengambil kesempatan. Bila aku cuba suarakan, mereka akan cakap aku berkira. Tapi kalau dah tak berhenti henti aku pulak yang buat kerja ko...apa hal

b. ada tu, aku buat baik macam mana pun dan macam mana aku cuba mengambil hati mereka sebaik mungkin pun, ada jua titik hitam di hati mereka. apa lagi yang kau nak aku buat? dah terlalu letih aku melayani orang macam ni...semua cara aku cuba untuk mengambil hati tetapi... tetap melayan aku macam alas kaki

c. ada tu, aku langsung tak bercakap dan mengambil tahu pasal mereka.. tapi masih nak mengata and always give me 'that' look.... apa yang ko sibuk sgt ni... barang satu perkara pasal ko pun aku tak amik tahu...yang kau tak habis2 nak sakit kan hati aku ni kenapa? tolong lar berambus dari hidup aku

d. ada tu, aku tolong macam mana banyak pun, tapi bila aku hanya terbuat silap yang sebesar kuman, terus terhapus segala kebaikan yang aku buat tu...kenapa? susah ek, nak hargai orang?

e. ada tu, macam lar, ko ler punca segala kebaikan kat tempat kerja ko tu... ala2 macam apa sahaja yang ko touch menjadi gold...please...and please...jgn perasan sgt.. berpada2 gak ler nak perasan...jgn terover dose!!!

moral nya...aku pun bukan baik sgt....tapi jgn ler terlalu mandabik dada sampai tahap melukakan hati orang lain...tapi aku tahu...orang2 yg terbabit tak kisah pun smua benda ni...malahan semakin terlebar senyum di bibir kerana gembira melihat kelukaan orang lain..

5 comments:

nurulzia said...

manusia ni mcm2 kan?

bhulat said...

nurul..

rambut sama hitam...hati lain-lain...

Unknown said...

lumrah alam betty...
kita je kena teriam semua tu.
kalau ko rasa nyampah buat derk je..tak yah buang masa pikir psala org macam tu...not worth your time ok. banyak lg benda lain yg lebih penting untuk di fikirkan...

Sidratul Muntaha said...

KAK BET..
BKN RAMBUT SAMA ITAM DAA..
DARAH SAMA MERAH LER
KLU RAMBUT ITAM
TU YG MCM2 KALER TU ADE PECITER?
YG BERKARAT PUN ADE..
APSAL KAK?
SAPA BUAT AKAK MENDIDIH NIH?
MEH AYU TINJU MUKE MAKHLUK DURJANA TU...
APAPUN KAK
SABO N BUAT BODO JER
SKUNK NI ALLAH PAY CASH JER KAT DUNIA
APAPUN...
REDHA JER
MRH MMG MRH
TPI JGN BIARKN SETAN BG KITA LAGI BERAPI..
LANTAK DEPA KAK
XPYH LYN
BUAT SAKIT JIWA!!!!

best anti aging cream said...

biasa la manusia bila hati dah sakit atau cemburu, pasti diorang akan cari kesalahan walupun sebesar mana pun utk nak lepaskan kemarahan. walaupun banyak kebaikan kita buat kat mereka tp kesalahan kita juga mereka nampak....