Monday, December 22, 2008

TAHUN 2009

Dan sampai akhir tahun ni...smua orang dah start fikir nak buat new resolution... dan aku pun termasuk dalam orang-orang tu...

1. AKu nak menjaga kesihatan dengan lebih baik..sebab ada jugak ketika nya aku tak amik pot sangat apa yang aku makan..aku rasa aku kena buat journal apa yang aku makan setiap hari

2. Susun semua gambar-gambar dalam album. Aku mmg suka amik gambar tapi merata-rata aku letak...mmg le skrg ni zaman IT, orang letak kat internet, tapi rasanya aku lagi suka simpan dalam album.

3. Tulis apa yang aku buat kat opis setiap hari...aku ni bukannya organize sgt orang nya..kekadang ntah mana2 no tel orang itu ini aku letakkan...so, aku nak tulis setiap kegiatan aku setiap hari with every details...I don't want to miss a thing..

4. Habiskan tengok koleksi DVD aku (as per my entry before this)...dah 2 tahun aku beli koleksi dvd gilmore girls & ally mc beal...skrg ni aku tgh berangan-angan nak tambah koleksi aku dengan siri "Charmed"...hmmm sabar...sabar....

5. Saving...RM...saving...RM....dengan ini bermakna aku kena berjimat...Oh!.. berjayakah aku yang shopaoholic ni

6. Lebih kan beribadat...banyak sangat kekurangan aku dalam bab ni...

7. Nak buang sikap.."nanti lar"..."esok lar"..."tunggu lar"...sebabnya....sekarang bukan lagi masa yang sesuai untuk semua tu...nanti ketinggalan lagi...

Apa pun resolution bukan hanya setiap awal tahun...setiap hari pun kita bleh buat..yang pasti kena ada determination untuk melaksanakan setiap resolution tu...bak kata orang "JANGAN HANGAT-HANGAT TAIK AYAM" udah le...he he he...

No comments: